Meldungsdetails

New Erasmus+ Partnership with the University of Insubria, Como, Italy

04.12.2018

The Department of Business has finalized a new Erasmus+ partnership with the University of Insubria, Italy.

About 11.000 students study there in the fields of Economics and Law, as well as Human and Social Sciences, Healthcare and Technology.

The Erasmus+ agreement gives students, staff and lecturers the opportunity to be funded by the European Union for a stay at Insubria University and vice versa.

The Department of Business is very happy about this new partnership and is certain that it will positively contribute to the further development of the cities partnership.

Die Universität Insubria, Italien und der Fachbereich Wirtschaft der HS Fulda haben einen Erasmus+ Vertag abgeschlossen.

Die Universität Insubria liegt in drei Städten in Italien, Como, Varese und Busto Arsizio. Como gehört zu den Partnerstädten Fuldas.

An der Universität studieren über 11000 Studierende in den Fächern VWL und Recht, sowie auch Human- und Sozialwissenschaften, Gesundheitswissenschaften und Technologie.

Das Erasmus+ Programm der EU eröffnet Studierenden und Lehrenden beider Universitäten die Möglichkeit finanziell für einen Aufenthalt gefördert zu werden.

Der Fachbereich Wirtschaft freut sich sehr über diese neue Partnerschaft und ist sicher, dass diese sich positiv auf die Entwicklung der Städtepartnerschaft auswirkt.